کامیون‌های ولوو در دهه ۱۹۲۰ – قسمت اول
سبد خرید
۰ تومان
کشنده ، کامیون ، تریلر و تراک ولوو fh500

کامیون‌های ولوو در دهه ۱۹۲۰ – قسمت اول

پنج چالش بزرگ خودروسازان حاضر در بازار اروپا برای سال ۲۰۱۹
در این سلسله مطالب هر هفته می‌خواهیم یک دهه از کامیون‌های ولوو را معرفی کنیم. در ادامه به معرفی کامیون‌های تولید شده در دهه ۱۹۲۰ خواهیم پرداخت.

بیت ران – علی محمدی: در سال‌های دهه ۱۹۲۰ میلادی بازار کامیون‌ها به سرعت در حال رشد بود.

در آن سال‌ها تقاضا برای اینگونه از خودروها هر روز بیشتر می‌شد.

در اوایل این دهه، کامیون‌ها ظاهری بسیار کلاسیک و سیستمی قدیمی داشتند.

در حقیقت کامیون‌ها در این زمان فاقد لاستیک‌های باد دار بودند و انتقال نیرو به چرخ‌های آن‌ها نیز با زنجیر انجام می‌شد.

رانندگی با این کامیون‌ها کار بسیار دشواری بود و راننده با انواع سختی‌ها مواجه می‌شد، به طوری که در برابر شرایط آب و هوایی چندان مصون نبود.

اولین کامیون ولوو در سال ۱۹۲۸ معرفی شد.

این کامیون دارای میل گاردان بود و از تایرهای باد دار استفاده می‌کرد.

همچنین این کامیون دارای اتاقی کامل بود تا راننده از گزند باد، باران، گرما، سرما یا برف در امان باشد.

حتی در آن زمان نیز کامیون‌های ولوو با استانداری فراتر از زمان خود ساخته می‌شدند و کیفیت ساخت، قابلیت اطمینان و دوام آنها در مقایسه با کامیون‌های غیر سوئدی بسیار بالاتر بود.

یکی از دلایل کیفیت بالای ولوو شرایط آب و هوایی خاص و جاده‌های بد سوئد در آن زمان بودند و ولوو ناچار بود محصولی بسازد که در شرایط سخت این کشور دوام بیاورد.

در ادامه نگاهی به محصولات ولوو در دهه ۱۹۲۰ خواهیم داشت.

ولوو سری ۱ و ۲کامیون‌های ولوو
ولوو از سال ۱۹۲۶ در حال آماده سازی خط تولید برای تولید کردن کامیون بود.

در سال ۱۹۲۷ در حالی که تقاضای بسیار کمی برای کامیون و در کل خودرو در کشور سوئد وجود داشت، کار ساخت آغاز شد و تا سال ۱۹۲۸ اولین کامیون ولوو وارد بازار شد.

این کامیون متوسط سری ۱ نام داشت.

موفقیت پیش بینی نشده
اولین محصول ولوو به موفقیت قابل توجهی در بازار دست پیدا کرد.

برنامه اولیه ولوو برای تولید ۵۰۰ دستگاه مدل چهار سیلندر سری ۱ بود و قرار شد که مدل شش سیلندر آن نیز تولید شود.

اولین ۵۰۰ دستگاه تولید شده از سری ۱ در زمان بسیار کوتاهی حدود شش ماه، فروش رفتند.

دومین سری ۵۰۰ تایی با نام سری ۲ تولید شدند.

کامیون‌های ولوو سری ۱ چندان قدرتمند نبودند و از موتور بنزینی به قدرت ۲۸ اسب بخار استفاده می‌کردند.

میزان باری هم که می‌توانستند حمل کنند، تنها ۱۵۰۰ کیلوگرم بود.

با این وجود سری ۱ به عنوان کامیونی کاربردی توانست مشتریان خوبی را به سمت خود جلب کند.

گیربکس ۳ سرعته و ارگونومی
حداکثر سرعت ولوو سری ۱ به ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود بود و در صورت پر بودن ظرفیت، کاهش پیدا می‌کرد.

اما با استانداردهای آن زمان و داشتن یک گیربکس ۳ سرعته و ارگونومی مناسب در زمان خود، توانست موفق ظاهر شود.

همچنین از نظر سر و صدا نیز ولوو سری ۱ در آن زمان کامیونی بسیار خوب بود و صدای آزار دهنده‌ای تولید نمی‌کرد.

در ولوو سری ۱ حرارت کابین از طریق موتور تامین می‌شد و گرمای موتور از یک صفحه فلزی که بین کابین و موتور قرار داشت به کابین راه پیدا می‌کرد.

طراحیکامیون‌های ولوو
ولوو سری ۱ در مقایسه با دیگر کامیون‌های زمان خود کاملا متفاوت بود و از طراحی جدیدی بهره می‌برد.

طراحی این کامیون به طور کامل توسط ولوو انجام شده بود.

حتی موتور و گیربکس آن نیز متعلق به خود ولوو بودند.

البته اتاق سری ۱ توسط شرکت اتاق سازی سوئدی به نام Atvidaberg انجام می‌شد.

سپس این اتاق‌ها به کارخانه ولوو برای مونتاژ نهایی منتقل می‌شدند.

در آن زمان بیشتر کامیون‌ها حتی فاقد اتاق بودند.

مشتریان پس از خرید کامیون، اتاق مد نظر خود را روی آن نصب می‌کردند.

در عین حال سری یک کیفیتی بالاتر از کامیون‌های هم عصر خود داشت و همین موضوع نیز دلیل دیگری برای موفقیت این کامیون شد.

ولوو سری ۲کامیون‌های ولوو
دومین کامیونی که ولوو تولید کرد سری ۲ نام دارد.

ولوو در فوریه سال ۱۹۲۸ سری ۱ را مقداری ارتقا داد و آن را با نام سری ۲ وارد بازار کرد.

ولوو به دلیل طراحی سریع سری ۲ فرصت نداشت تا موتور قدرتمندتری برای این خودرو طراحی کند.

در عوض ولوو تغییراتی در اکسل‌های کامیون ایجاد کرد.

با این تغییرات در برابر کاهش حداکثر سرعت، قابلیت‌های این کامیون افزایش پیدا کردند.

سری ۲ نیز توانست به موفقیت خوبی دست پیدا کند.

این کامیون آنقدر قابل اعتماد بود و خوب ظاهر شد که برای ساخت اتوبوس نیز مورد استفاده قرار گرفت.

این اتوبوس‌های کوچک از شاسی کامیون و با اتاق فلزی ساخته شدند.

در قسمت بعدی به معرفی محصولات ولوو در دهه ۱۹۳۰ خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با محصولات اسکانیا
کامیون دست دوم وارداتی چه ویژگی هایی دارند؟ + جزئیات و آپشن ها
آشنایی با ولوو FH و مدل‌های آن + کامیون های ولوو در ایران

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.


فروشگاه لوازم یدکی و قطعات جی یدک
درباره فروشگاه ولوو بیشتر بدانید.

خودرو سواری،خودرو سنگین،خودرو سبک،خودروی دیزل،دیزل تراک،دیزل،بنزینی،تریلی،تریلر،کامیون،کامیونت،کمپرسی،لودر،بولدوزر،گریدر،جرثقیل،موتورآب،اتوبوس،مینی بوس،ون،سواری، وانت،پیکاب،فروش اینترنتی،فروش اینترنتی یدکی،فروش اینترنتی قطعات،فروش اینترنتی لوازم،فروش قطعات خودرو، فروش لوازم خودرو،فروش لوازم یدکی خودرو،فروش استوک خودرو،یدکی خودرو،لوازم خودرو،قطعات خودرو،آب رادیاتور ولوو،آب گیر سوخت ولوو،آب مقطر ولوو،آب مقطر ولوو،آچار چرخ ولوو،آچار شمع ولوو،آچار کاسه نمد ولوو،آرم فابریک ولوو،آرم ولوو ان هاش NH12،آفتابگیر ولوو،آفتامات دینام ولوو،آفتامات دینام ولوو،آینه بغل ولوو،آینه وسط ولوو،ابزارهای تشخیص و تست ولوو،اپراتور کولر ولوو و بخاری ولوو و هسته،اسبک و متعلقات ولوو،استارت ولوو،اکسل عقب ولوو،انژکتور شوی ولوو،انژکتور ولوو و سوزن انژکتور ولوو،اوبل پمپ و کارتل ولوو،اینتر کولر ولوو،اینتر کولر ولوو،اینتر کولر ولوو،باتری ولوو،باطری ولوو،بخواب صندلی ولوو،براکت سپر ولوو،بکسل بند ولوو،بلبرینگ چرخ ولوو،بلبرینگ دیسک و صفحه ولوو،بلبرینگ های گیربکس ولوو،بلبرینگ ولوو،بلوک سیلندر ولوو،بوسترترمز ولوو،بوش طبق ولوو،بوش و پیستون ولوو اف هاش ۱۲ FH،بوق فابریکی ولوو،پایه برف پاک کن ولوو،پدال ترمز و کلاچ ولوو،پروژکتور ولوو،پفکی سپر ولوو،پلوس ولوو،پمپ باد تک ولوو اف هاش ۱۲ FH،پمپ بنزین ولوو،پمپ ترمز ولوو،پمپ دربولوو،پمپ روغن ولوو،پمپ سوخت ولوو اف هاش ۱۲ FH،پمپ شیشه شور ولوو،پمپ کلاچ اتوماتیک ولوو FH13،پمپ هیدرولیک ولوو و متعلقات،پنل کولر و بخاری ولوو،پوسته سپر ولوو،پوسته گیربکس ولوو،پولی تسمه سفت کن کامل ولوو اف هاش،پولی کولر ولوو،پولی هرزگرد دینام ولوو،پولی هرزگرد ولوو،پیچ چرخ ولوو و متعلقات،پیستون ولوو،ترموستات کولر ولوو،ترموستات ولوو و متعلقات،تسمه دینام ولوو،تسمه دینام ولوو اف اچ ۱۲ VOLVO FH،تسمه سفت کن ولوو،تفنگی ولوو اف هاش FH قدیم،تفنگی ولوو اف هاش FH قدیم،توپی سر کمک ولوو،توربو شارژ ولوو،

0
    0
    سبد خرید
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه